CorpoScope is een uitgave van Corpos B.V.

Jaargang 1 - nr. 1  -  26 augustus 2008

  

AOC Oost zet nieuwe opleiding in de markt

Design & Styling, opleiding voor de echte creatieveling

Met de inzet van een niet alledaagse campagne heeft AOC Oost een nieuwe opleiding Design & Styling geïntroduceerd. Het is een opleiding voor top creatief talent en start in september dit jaar. “Het is een opleiding voor getalenteerde jongeren die hun hoofd echt boven het creatieve maaiveld durven uit te steken,” zegt Kees Snipper, kwaliteits- en PR-coördinator van AOC Oost. “Een opleiding die zich onderscheidt in kwaliteit, creativiteit en beroepskeuze.”

 

Net als de opleiding onderscheidde de campagne zich door de gemaakte strategische keuzes, het concept en de creatieve vertaalslag. “De periode voor het werven van nieuwe studenten was eigenlijk al voorbij,” zegt Snippert, “maar dat weerhield ons er niet van om de campagne toch door te zetten.”

 

Het strategisch concept is ontwikkeld door Corpos, bureau voor strategisch positioneren uit Rotterdam, de creatieve vertaalslag is gemaakt door vandenbroek ontwerp uit Breda.

Theo Bosters van Corpos: “Door vooraf met AOC Oost de juiste strategische keuzes te maken en de positionering van zowel AOC Oost als van de opleiding helder op het netvlies te krijgen konden we een uniek concept ontwikkelen. Daarbij gingen we uit van het hoge ambitieniveau van de toekomstige studenten. Alleen toptalent komt voor deze opleiding in aanmerking en het aantal leerplekken is beperkt tot maximaal 40 verdeeld over 3 locaties. Ook daarin maakten we een aardige kwinkslag door de leerplekken te vertalen naar leerstoelen.”

 

Voor de campagne is een advertentie ontwikkeld voor plaatsing in de lokale dagbladen. Omdat het doel van de campagne het bezoeken van een informatiemiddag in Goor was, werden parallel aan de advertentiecampagne posters op A0 formaat geproduceerd. Deze werden op driekhoeksborden geplaatst in de belangrijkste gemeenten van het werkgebied van AOC Oost, zoals Enschedé, Hengelo, e.d. Bovendien zijn er ansichtkaarten gedrukt die door de jongeren aan vrienden en kennissen gestuurd kunnen worden en die onder alle in aanmerking komende scholen in de regio zijn verspreid. Verder ging op de eerste dag van de campagne een website online.

 

Voorbeeld van advertentie.

 

De campagne ging op 12 mei van start met als doel het vinden van minimaal 12 studenten om in Enschedé met de opleiding te kunnen beginnen. Dat dit een zware inspanning vergde was vooraf bekend, want de keuze voor een vervolgopleiding was door het overgrote deel van afstuderende VMBO-ers en 3de en 4de jaars havisten eigenlijk al gemaakt. De uitdaging was om voldoende geïnteresseerden naar de informatie bijeenkomt in Goor te krijgen om daar met gerichte presentaties en demonstraties echte creatieve talenten over te halen om voor deze opleiding te kiezen. Die opzet is volledig geslaagd, want in september 2007 start AOC-Oost met 16 studenten in Enschedé en met 10 studenten in Doetinchem.

 

 

 

Klik hier voor meer informatie over productintroducties

 

<- terug

 

     

 

 

 

 

Corpos B.V. Bureau voor Strategisch Positioneren

Van Nelleweg 2326 | 3044 BC  Rotterdam | Tel.: 010-7503350 | www.corpos.nl