Kunt u deze nieuwsbrief niet openen of lezen, klik dan hier om deze online te bekijken.

CorpoScope is een uitgave van Corpos B.V.

Jaargang 1 - nr. 1  -  03 augustus 2007

Inhoud

4

Strategisch positioneren, luxe of noodzaak?

4

Rabo-tourdebacle; reputatieschade of rimpeltje in het imago?

4

Vernieuwde website van Corpos.

 

4

 

 

4

AOC Oost zet nieuwe opleiding in de markt; Design & Styling.

 

Business trip als instrument voor relatiemarketing; Case Advisie

4

 

4

Virtuele organisatie nog ver weg.

 

Bijeenkomst PCR Rotterdam: 'Waarom willen CEO's van grote bedrijven niet met reclamebureaus aan tafel?'

In de volgende uitgave

4

 

4

Reputatiescan ROC Eindhoven en

CIBAP vakcollege Zwolle.

Cultuurmanagement.

 

Positioneren is alleen voor grote organisaties....

Strategisch positioneren, luxe of noodzaak?

Strategisch positioneren, is dat een luxe die alleen is voorbehouden aan grote ondernemingen, of is het een noodzaak voor iedere onderneming om in dit snelle digitale tijdperk nog gehoord of gezien te worden?  Hoe verwerf je als kleine of middelgrote organisatie een positie in het brein van je doelgroep waardoor ze uw organisatie kiezen en niet die van de concurrent? Belangrijk is dat de organisatie zich bewust is van de eigen kracht en authentiek naar buiten treedt. Met kopiëren van wat anderen doen blijf je altijd tweede keus.

Lees verder

 

 

 

Case Advisie Computer Consultants, Soest

Business trip als instrument voor relatiemarketing

Bestaande klanten zijn het belangrijkste kapitaalgoed van een onderneming. Vaak zijn zij trouw en genereren jaarlijks het merendeel van de omzet en winst. Toch komt het bij veel organisaties voor dat bestaande klanten beduidend minder aandacht krijgen dan nieuwe klanten. Niet bij Advisie uit Soest, zij zien hun bestaande klanten als PWR’s, Positief Werkende Relaties. “Investeren in bestaande klanten levert, naast het actief werven van nieuwe klanten, duidelijk rendement op,” zegt Hanc Legtenberg, directeur van Advisie Computer Consultants.

Lees verder

   

Column Theo Bosters

Virtuele organisatie nog ver weg

Automatisering en internettoepas-singen in het bijzonder hebben alle ingrediënten in zich om organisaties drastisch te veranderen. Al in de zeventiger jaren van de vorige eeuw werd er gesproken over het papierloze kantoor. In de negentiger jaren deden we daar nog een schepje bovenop door bestaande structuren op z’n kop te zetten en dachten we aan virtuele en netwerkorganisaties. Ze bestaan wel, maar je ziet ze niet of neemt ze niet waar. Inmiddels zitten we in het zevende jaar van de 21ste eeuw en hebben de millenniumpassage al weer ver achter ons gelaten. En hoewel er veel is vernieuwd zijn er slecht enkele organisaties in de wereld die hun structuur werkelijk aan de moderne tijd hebben aangepast. Het lijkt wel of de angst van de regerende “baby-boomers” om gevestigde managementstijlen in te leveren voor modern management groter is dan de bereidheid tot veranderen.

Lees verder

   

Nieuwe website Corpos

Corpos heeft haar website vernieuwd, niet zozeer qua vormgeving of lay-out, maar meer de inhoud. Immers de ontwikkelingen in ons vakgebied staan niet stil. Dit betekent dat je als organisatie ook bewuste keuzes moet maken. Vanuit de expertise die Corpos in de achterliggende jaren heeft opgebouwd op de terreinen van strategisch positioneren, reputatiemanagement en corporate communicatie, zijn dat de specialismen waar de organisatie zich op richt. Door het uitgebreide netwerk waar Corpos over beschikt mogen klanten rekenen op het bieden van totaaloplossingen.

Klik hier voor nieuwe website

   

In de volgende uitgave

Reputatiescan verhoogt effectiviteit en doelgerichtheid van de communicatie

De onderzoeksresultaten uit een recente reputatiescan bieden ROC Eindhoven en het CIBAP vakcollege uit Zwolle belangrijke informatie en vertrekpunten om de in- en externe communicatie verder te optimaliseren. Ook voor onderwijsorganisaties is het hebben van een goede reputatie belangrijk om de juiste studenten en medewerkers aan te trekken en aan je te binden. Echter het belang van een goede reputatie beperkt zich niet tot deze doelgroepen.

AOC Oost zet nieuwe opleiding

in de markt; Design & Styling

Met de inzet van een niet alledaagse campagne heeft AOC Oost een nieuwe opleiding Design & Styling geïntrodu-ceerd. Het is een opleiding voor top creatief talent en start in september dit jaar. “Het is een opleiding voor getalenteerde jongeren die hun hoofd echt boven het creatieve maaiveld durven uit te steken,” zegt Kees Snipper, kwaliteits- en PR-coördinator van AOC Oost. “Een opleiding die zich onderscheidt in kwaliteit, creativiteit en beroepskeuze."

Lees verder  

   

Rabo-tourdebacle, reputatie-schade of rimpeltje in het imago?

Hoe kwetsbaar is de reputatie of het imago van de Rabobank door het sponsoren van een wielerploeg waarvan de topman, Michael Rasmussen, tijdens de eindfase van de Tour de France uit de ploeg wordt gezet. Op dat moment reed hij in de Gele trui en het leek het beste fietsseizoen voor de Raboploeg ooit te worden. De dag na de uitzetting uit de ploeg waren de commentaren niet van de lucht. Tijdens de radio-uitzending 'Standpunt nl' waren mensen zo boos dat zij, naar eigen zeggen, hun rekening bij de Rabobank hadden opgezegd. Anderen vonden het nu juist een 'moedig besluit dat getuigt van durf om zo de Tour schoon te krijgen.' De Rabobank zelf blijft achter zijn ploeg staan en overweegt, volgens de persvoorlichter' geenszins om de sponsorovereenkomst te beëindigen. Echter binnen een week na het einde van de Tour treedt Theo de Rooij terug als directeur Rabo Wielerploegen BV.

 

Wat doet dit met de reputatie van de Rabobank?.

Geef jouw mening, klik hier.

   

Succesvolle bijeenkomst PCR Rotterdam

Waarom willen CEO’s van grote bedrijven niet met reclamebureaus aan tafel?

Een prikkelende titel voor een geslaagde bijeenkomst op maandag 11 juni in de Tearoom van de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam. Ron van der Jagt (Boer & Croon) gaf daar een lezing op basis van zijn onderzoek dat hij mede verrichtte in het kader van zijn afstudeerthesis voor zijn studie Master of Corporate Communcation. Hoewel de titel van deze presentatie enigszins gechargeerd werd gebracht schuilt er zeker een kern van waarheid in.

 

Onder de titel ‘Executives on reputation’ werd dit omvangrijke onderzoek van Boer en Croon uitgevoerd naar de visie van het topmanagement in het Nederlandse bedrijfsleven op corporate communication en reputatiemanagement. Bestuursvoorzitters van de grotere Nederlandse ondernemingen blijken dit te zien als een uiterst relevant terrein en als belangrijk onderdeel van hun eigen leiderschapsrol. Terwijl bestuurders dit een belangrijk terrein vinden, zijn zij niet onder de indruk van de kwaliteit, professionaliteit en inhoudelijke zorgvuldigheid van de professionals in het communicatievak.

 

Lees verder.

   

 

 

Corpos B.V. Bureau voor Strategisch Positioneren

Van Nelleweg 2326 | 3044 BC  Rotterdam | Tel.: 010-7503350 | www.corpos.nl

   

U ontvangt deze emailnewsletter omdat u in het (recente) verleden belangstelling voor de producten en diensten van Corpos heeft getoond. Wilt u van de verzendlijst worden verwijderd, klik dan hier.